Wednesday, March 10, 2010

Oh perutku..

Igt lagi pd first entry sye? Sye ade membebel psl perot sye kan..yg asyik sakit je. Tuhla, nk btau ni..prot sy sakit lagi smlm, dan smlm la sye rse serangan perot yang paling violence..owh, sgt sakit ye..meruntun perasaan..sye nangis sje..tak pduliklaaa... tataula wat is actually went wrong, sye makan ikut timing, bkfst, lunch, dinner..ok je..tapi sakit gak; gastrik ke? urgghh...sye pon rse cmtu gak..gastrik kot..

Smlm sye rse nk buang je prot ni, korek2 isi dalam..tgk ape tak kena..serangan bermula pkol 8 malam ye..sebaik sje sye selesai mkn dinner.. sakitnye lain skali dgn sakit utk membuang hajat..sakitnye sgt mild..tapi menusukkk..kire2 kol 930 tu da start kronik..elok je smpai umah, makin menjadi, nk berdiri pon taleyh..jalan pom mcm org mengandong je..ahaha.. Sye cubela buat mcm tadek ape2, sye sapu minyak..YuYi sap limau ye..ekeke, mcm bebi plak men sapu2 minyak..mule2 tu ok sket, tapi tak lame kendian..makin meroyan...makin sakit..sye pon ape lagi, mcm histeria laa..meraba2 dlm henbeg mencari ubat ACTAL..owh, kali pertama makan ubat tu, tatau berkesan ke tak..sye pasrah je..

Capai air suam, capai ubat.. 2 bijik ye.. arahan pde bungkusan ckp, kunyah! Uhh..sye bayangkan ubat tu pahit kelat..elok je msuk mulut, termuntah balik..uhuhuhu, sadis..sadis..tapi gagahkan gak, paksa diri...sye cube kunyah...dan..owh, rope2nye tak pahit...manis2..sedap! malangnye..sedap ubat tu tak sesedap ubat sye, makin sakit adelah..teros beguling2 sye atas katil mcm org gile..menangis sye, owhh..mmg sakit..tak malu da ni, mmg sye menangiss... tros roger2 papa..mari ke klinik..uhuhu...

Sblom nk ke klinik tu..tersadaila kjap tepi katil..mengumpul power untuk berdiri..ondway nk g klinik tu, sakit mcm da kurang (mungkin ACTAL baru bertindak kot..) tapi sye buat2 sakit gak..klu tak kang papa kate sye mngde2 je..buat2 sakit..kbtulan plak, smua klinik yg kami tuju, tutop..apebendala..bru kol 10 lbey da tutop ke? aku tak kisah sgtla, sbb sakit tu makin kurang, lega sket..last2 balik je..berehat2 dgn pasrah..

Aku musykil la, ape kna prot sye ni..nk g dokter la..sbb da byk kali jadi cmtu, dlm tempoh 2 mggu ni, sye rse adela 5 kali jd cmtu. Malas nk g dokter aritu..kang die kate aku mngandung lagi...&*^&*%%#%^$^* pnye dokter..apelaaa..choiii!!

Kesudahannye aku berehat sje harini, pagi tadi..bangun2 tdo aku rse sakit perot gak, pasrah jela..aku tros ke toilet..rupeny2..nk kna buang :D

Aku akn pastikan sakit ini dirawat..aku akan jumpe dokter!
*mcm kronik sgt je kan..haaaha


-salam-

: yang benar2 belaka :

No comments: