Wednesday, October 20, 2010

20112010

NEVES!

Hah, tau x psaipe? Jiwa bergelora..jantung berdebar..fikiran melayang..haish, serba tak kena ni.. Ibarat mandi tak basah, makan tak kenyang, tido tak lena, cuti x puas..(blurghhh..x pasal2..tibe2..) Da x lame beb..sebulan, exactly sebulan..then tamatla zaman bujang, terpikul lagi satu tanggungjawab di bahu nih. Owh, bukan bebanan..tanggungjawab ye.. tanggungjawab. Lebih ikhlas bile kite berbuat sesuatu tu di atas dasar tanggungjawab..bukan kerana terbeban. BTW, aku jarang story mory psl wedding preparation aku ngn org sbnrnye, aku sllu citer2 ngn akak aku, mak aku, encik tunang and family en.tunang..tak reti nk citer caner..and maybe, actually aku ni a bit secretive..kot?

Ktorg bertunang tak lame, and klu nk citer kisah aku dan en.Tunang ni..mmg panjanggg, aku kna tulis cerpen instead of a blog entry. Encik Tunang ngn aku has been in a relationship for almost 7 years. And, setelah segala onak dan ranjau berduri ditempuhi akhirny we all amik kputusan to tie the knot. Penat aihh berkawan lelama..lagi lama, lg mcm2 hal. And now, here we are, counting days.

Things are not easy ye, preparation utk kawen bukan mcm prearation utk event2 yg aku pnah organize. Its a journey of appreaciation and expression. A wedding, ur wedding sumore kan..u want it to reflect your identity, of who u're. Byk bnda yg nk di pertimbangkan, byk perkara yg perlu di ambil kira. Sensitiviti org tua dan family, keperluan semasa, kehendak peribadi. Mmg ade byk perkara yang akan mengganggu, mcm aku sndiri, mcm2 hal timbul..jgn citerla, ckup klu korg tau yg my preparation sgt last minute. Senak wehhhh...nk kejar keje, raya..budget..pening hoih! Hari2 belek checklist, tkut sgt klua de bnda2 yg tertinggal..tkut sgt klu ade name2 yg x enlisted. Yela, kite buat majlis, utk meraikan dgn semua org, klu ade yg tertinggal..org mengata smpai anak cucu weh..silap2 smpai putus nyawa pon org dok bckap lagi.. Btol tak?

Whatever it is, aku harap smuany lancar. Berkat doa kaum keluarga, teman2 rapat dan semua kenalan. Aku malas nk upload gamba, tak surprise r nnt..hehe.
My mom x bagi ade nyanyi2, lagu2 during Majlis kenduri Besar kt Pahang, to pay respect to my late father. I'm ok with it, even sebenornye hopinnnggg sgt nk ade audio systemm..huhu..

sayang : moi

2 comments:

CikPuanMiera said...

waaa.. maw kawen suda kawan aku gua ni.
betol babe. tanggungjawab.

dan bersedia la ngan tanggungjawab yang sangat besar itu ye.

pulun pahala banyak2.. ahahaha

MOI said...

huhu..sdg membuat persediaan ni babe..
harap2 smua smooth..

aminn..aminn..